ŠKODA AUTO opäť zvýšila tržby, dodávky vozidiel zákazníkom a prevádzkový výsledok

ŠKODA AUTO pokračuje vo svojom rastovom kurze. V období od januára do marca česká automobilka ešte nikdy nedosiahla vyššie tržby, dodávky zákazníkom a prevádzkové výsledky, ako v prvom štvrťroku 2018. Automobilka dodala zákazníkom na celom svete 316 700 vozidiel (+ 11,7 %). Za rovnaké obdobie sa prevádzkový výsledok zvýšil o 5,3 % na 437 miliónov eur a tržby vzrástli o 4,9 % na 4,5 miliardy eur.

V prvom štvrťroku 2018 sa tržby spoločnosti ŠKODA AUTO zvýšili o 4,9 % na 4,547 miliardy eur (prvý štvrťrok 2017: 4,334 miliardy eur). Prevádzkový výsledok sa zvýšil o 5,3 % na 437 miliónov eur (prvý štvrťrok 2017: 415 miliónov eur). Rentabilita tržieb (Return on Sales) v súčasnej dobe predstavuje 9,6 %.

Najpredávanejším modelom je ŠKODA OCTAVIA, k ďalším motorom rastu patria najmä SUV modely ŠKODA KODIAQ a ŠKODA KAROQ. Od januára do marca 2018 český výrobca automobilov dodal zákazníkom na celom svete 105 700 vozidiel OCTAVIA, čo je o 2,6 % viac než v rovnakom období minulého roku. Veľké SUV ŠKODA KODIAQ si medziročne polepšilo o viac než 500 %, keď v prvom štvrťroku 2018 bolo dodaných 38 100 vozidiel. K pozitívnemu vývoju prispieva aj minuloročná novinka ŠKODA KAROQ: od januára do marca ŠKODA AUTO dodala 17 100 týchto kompaktných SUV. Po celosvetovom bestsellere druhým najpredávanejším vozidlom je ŠKODA FABIA. Dodávky zákazníkom pri tomto modeli zostávajú s 54 600 vozidlami v prvom štvrťroku na úrovni minulého roku.

ŠKODA AUTO pracuje do budúcna na širšej rastovej základni

V reakcii na zásadné zmeny v automobilovom priemysle formulovala ŠKODA AUTO svoju Stratégiu 2025. Na jej základe sa chce spoločnosť v kľúčových oblastiach aktívne podieľať na budúcom vývoji odvetvia v oblasti elektromobility, autonómneho riadenia a konektivity. Medzi ďalšie dôležité témy patrí digitalizácia produktov a procesov, vstupy na nové trhy a rozšírenie klasickej výroby automobilov o nové služby súvisiace s mobilitou. Týmto spôsobom chce spoločnosť ŠKODA AUTO rásť v dvoch dimenziách: popri rastúcich predajoch vozidiel majú nové oblasti podnikania založiť rast na širšom základe.

So siedmimi predávanými modelovými radmi vozidiel ponúka ŠKODA AUTO najrozsiahlejšie produktové portfólio vo svojej histórii. Pomocou štúdie ŠKODA VISION X tradičná česká značka ponúkla na ženevskom autosalóne atraktívny pohľad na budúci ďalší model svojej úspešnej rodiny SUV. Navyše tu svoju svetovú premiéru slávila modernizovaná ŠKODA FABIA a po prvýkrát sa verejnosti predstavil aj nový špičkový model populárneho modelového radu SUV ŠKODA KODIAQ v prevedení LAURIN & KLEMENT. Okrem toho ŠKODA AUTO predstavila na konci apríla mestské SUV ŠKODA KAMIQ, exkluzívny model pre svoj celosvetovo najsilnejší trh v Číne.