Zelený ošiaľ Tour de France prefarbil aj niektoré športové štúdiá našich televízií

V celej 105-ročnej histórii pretekov TDF iba dvaja jazdci dokázali vyhrať šesť zelených dresov pre víťaza bodovacej súťaže: k nemeckému cyklistovi Erikovi Zabelovi sa pridal aj náš Peter Sagan! Na oslavu rekordného triumfu slovenského hrdinu sa do zelených dresov obliekli aj moderátori hlavných športových relácií dvoch televízii – Športových novín televízie Markíza a GBS televízie RTVS. Markíza navyše do zelena „vymaľovala“ aj celé štúdio Športových novín. Motorom zmeny dizajnu bola spoločnosť ŠKODA AUTO Slovensko, distribútor automobilov značky ŠKODA na Slovensko. Značka ŠKODA je oficiálnym partnerom a dodávateľom automobilov pre potreby Tour de France už 15 rokov. Zároveň je už po štvrtýkrát aj sponzorom prestížneho zeleného dresu.

„Zelený dres je na Tour de France druhým najvýznamnejším individuálnym ocenením pre cyklistov. Dominancia, akou Peter Sagan vyhral bodovaciu súťaž v tomto roku je obdivuhodná, a fakt, že patrí k dvojici pretekárov, ktorí vyhrali túto trofej až šesťkrát, je niečo neuveriteľné. Značka Škoda sponzoruje zelený dres už od roku 2015, preto je len prirodzené, že sme sa na Slovensku rozhodli jeho víťazovi vzdať hold takouto formou,“ uviedol Jan Steyrer, vedúci oddelenia marketingu spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko.

Víťazovi šprintérskej kategórie na Tour de France odovzdával trofej osobne predseda predstavenstva ŠKODA AUTO Bernhard Maier. Aj za ňou stojí značka ŠKODA. Od roku 2011 je totiž ŠKODA Dizajn zodpovedný za návrh trofejí, ktoré získavajú víťazi cyklistického závodu okolo Francúzska. Tento rok stál za návrhmi trofejí opäť Slovák Peter Oláh a sú poctou geometrickým vzorom a hranatým formám českého kubizmu.

Spojenie cyklistiky so značkou ŠKODA siaha hlboko do minulosti, až ku vzniku samotnej automobilky. Bohatá a úspešná história mladoboleslavskej automobilky sa začína písať v roku 1895 , a to práve výrobu bicyklov. Od roku 2004 je ŠKODA partnerom a dodávateľom oficiálnych automobilov na najpopulárnejších cyklistických pretekoch sveta – Tour de France. Na legendárnej Tour zastrešuje aj jeden z dresov pre individuálne hodnotenie cyklistov. Od roku 2004 bola partnerom bieleho dresu, od roku 2015 podporuje prestížny zelený dres. ŠKODA AUTO je oficiálnym partnerom zeleného dresu pre najlepších šprintérov aj na pretekoch okolo Španielska La Vuelta, ktoré podporuje od roku 2011.

ŠKODA je dlhodobým stabilným podporovateľom a partnerom aj slovenskej cyklistiky. Aktívne podporuje najväčšie domáce podujatie v cestnej cyklistike Okolo Slovenska, rovnako aj  najvýznamnejšiu sériu pretekov horských cyklistov na Slovensku ŠKODA BIKE OPEN TOUR. Spoločnosť ŠKODA AUTO Slovensko zároveň sedem rokov podporovala cyklistu Petra Velitsa, ktorý počas svojej kariéry získal tri tituly majstra sveta v tímovej časovke a je jedným z najúspešnejších cyklistov v histórii Slovenska.

 

ŠKODA AUTO vstupuje do izraelského startupu Anagog

ŠKODA AUTO získala v izraelskom technologickom startupe Anagog menšinový vlastnícky podiel. Izraelská spoločnosť, založená v roku 2010, vyvíja technológie v oblasti umelej inteligencie (AI). Tieto technológie už fungujú vo viac ako stovke rôznych aplikácií pre smartfóny.

Strategickou účasťou v technologickom startupe Anagog rozširujeme svoje schopnosti a získavame prístup k novým technológiám. Umelá inteligencia v oblasti mobility hrá dôležitú úlohu,“ hovorí Bernhard Maier, predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO, a dodáva: „ŠKODA AUTO DigiLab Israel Ltd. sa vyvíja na dôležitého hráča, ktorý dáva našej spoločnosti impulzy na ceste k spoločnosti ,Simply Clever‘. Vďaka technológii Anagogu sme schopní lepšie porozumieť našim zákazníkom a ponúknuť im riešenia šité na mieru.“

Strategická investícia v Anagogu je pre ŠKODA AUTO ďalším krokom na izraelskej startupovej scéne. ŠKODA AUTO chce využiť dynamický vývoj úspešného startupu, aby ďalej rozšírila ponuku služieb digitálnej mobility. Technológie Anagogu analyzujú dáta zo senzorov smartfónu a na tejto báze ich používajú na vytváranie vzoriek pohybu. Dáta spracúva Anagog pomocou jedinečného Al-softvéru. Už dnes sa tieto technológie používajú vo viac ako stovke rôznych aplikácií pre smartfóny.

K realizácii investície ŠKODA AUTO prispel Champion Motors, strategický partner a dovozca vozidiel ŠKODA do Izraela. Spoločnosť, ktorá je okrem iného technologickým investorom, založila na konci roka 2017 so ŠKODA AUTO spoločný podnik ŠKODA AUTO DigiLab Israel Ltd.

Vedľa elektromobility a autonómneho riadenia je digitalizácia jedným z troch megatrendov, ktoré ovplyvňujú mobilitu budúcnosti.

 

Zoznámte sa s automobilom ŠKODA SUNROQ!

V júni 2018 uzrel svetlo mladoboleslavských školských dielní nový študentský automobil ŠKODA SUNROQ s mimoriadnym potenciálom zaplniť medzeru na trhu. Žiacky projekt Azubi Car už piaty rok umožňuje škodováckym študentom hodiť za hlavu konvencie a v spolupráci s profesionálmi vytvoriť unikátny koncept nového automobilu a priviesť na svet úplne nový model vozidiel ŠKODA.

Skvelo vyzerajúci kabriolet je zhmotnením snov mladej generácie a dielom študentov učilišťa ŠKODA AUTO.

V tohtoročnom tíme sa stretlo 23 študentov rôznych odborov podnikového učilišťa ŠKODA AUTO v Mladej Boleslavi.

Ako základ pri vývoji nového automobilu každý rok slúži žiakom jeden zo sériových modelov ŠKODA. Základom pre ten tohtoročný sa stala ŠKODA KAROQ. A z obľúbeného SUV sa zrodil automobil v úprave kabrio.

Výber mena pre nový študentský automobil bol totiž oproti iným ročníkom pojatý netradične. Okrem názvov, s ktorými prišli sami študenti, bola navyše usporiadaná súťaž fanúšikov značky na facebookovom profile ŠKODA. Z veľkého množstva návrhov potom autori vozidla vybrali práve SUNROQ, pretože najlepšie vystihuje jeho podstatu – kabriolet, kam svieti slnko a je ideálnym spoločníkom na letné prázdninové cestovanie.